Muutokset mahdollisia. Tarkista voimassa oleva aikataulu  Karma Onlinesta ! Karma Studio on kiinni: SYYSLOMALLA 16.-23.10.2019 ja JOULULOMALLA 22.12.19 – 5.1.2020.

Muutokset mahdollisia. Tarkista voimassa oleva aikataulu Karma Onlinesta! Karma Studio on kiinni: SYYSLOMALLA 16.-23.10.2019 ja JOULULOMALLA 22.12.19 – 5.1.2020.

ASHTANGA EASY (alkeistaso)

Aloittelijoille sopiva rauhallinen ja lempeä joogaharjoitus. Alkeistunneilla opetellaan joogahengitys ja tutustutaan astangajoogan perusliikkeisiin, joita ovat aurinkotervehdykset, seisoma-asennot ja loppuliikkeet. Harjoitus loppuu ohjattuun loppurentoutukseen, jonka aikana keho ja mieli palautuvat ohjatusta asentoharjoituksesta levolliseen olotilaan. Ashtanga Easy -tunneille voi tulla mukaan milloin vain!

ASHTANGA 1 (Primary Series / 1. sarja)

Astangajoogan 1. sarjan ohjattu harjoitus sopii astangajoogan alkeet osaaville. Ensimmäisen asentosarjan nimi Yoga Chikitsa tarkoittaa joogaterapiaa. Sarjan alkuosan lukuisat eteentaivutukset parantavat ruuansulatusta (mm. turvotusta, ummetusta) ja sarjan loppuosan lantiota avaavat asennot parantavat lantion seudun ongelmia. 1. asentosarja kokonaisuudessaan vahvistaa ja notkistaa kehoa sekä poistaa kuona-aineita. Loppusyyskauden ajan (24.10.-22.12.2019) aikana tehdään tiistaisin koko 1. sarjan alkuosa ja keskiviikkoisin koko 1. sarjan loppuosa. Tammikuusta 2020 alkaen opettelemme puolikkaita sarjoja muutaman asanan viikkovauhtia.

ASHTANGA 2 (Intermediate Series/ 2. sarja)

Astangajoogan 2. sarjan ohjattu harjoitus sopii astangajoogan alkeet  osaaville. Toisen asentosarjan nimi Nadi Sodhana tarkoittaa energiakanavien puhdistamista. Sarjan alkuosan taaksetaivutukset vahvistavat selkärankaa ja eteentaivutukset aktivoivat hermokanavia. Sarjan loppuosan ylösalaiset asennot laittavat energian liikkeelle. 2. asentosarja kokonaisuudessaan puhdistaa hermojärjestelmää vahvistaen samalla energian virtausta kehossa. Loppusyyskauden ajan (24.10.-22.12.2019) ajan etenemme 2. sarjan alkuosaa asana kerrallaan Kapotasanasta kohti Pincha Mayurasanaa. Tammikuusta 2020 alkaen teemme koko 2. sarjan alkuosan.

ASHTANGA MYSORE (kaikki tasot)

Mysore-tunneilla harjoittelet itsenäisesti ja etenet omaan tahtiisi harjoitussarjaa eteenpäin, jolloin sinulla on aikaa kokeilla erilaisia versioita asennoista ja työstää jokaista asentoa kaikessa rauhassa. Opettaja on paikalla neuvomassa ja avustamassa jokaista henkilökohtaisesti. Mysore-tunti on kuin yksityistunti, mutta pienryhmässä. Mysore-tunneilla on liukuva aloitus ja harjoituksen tulee loppua ennen seuraavan tunnin alkua. Mysore-tunnit sopivat kaikille!

PRANAYAMA & MEDITATION (kaikki tasot)

Tunnilla tehdään erilaisia hengitys-, keskittymis- ja rentoutusharjoituksia, jotka poistavat stressiä ja lisäävät tietoista läsnäoloa. Pranayama & Meditation on enimmäkseen omaan sisäiseen maailmaan tutustumista. Hengityksen avulla käännät tietoisuutesi sisäänpäin ja löydät meditatiivisen olotilan. Tunti sopii kaikille.

YIN YOGA (kaikki tasot)

Yinjooga on hiljainen harjoitus, jossa rauhallisilla parin minuutin kestoisilla meditatiivisilla venytyksillä avataan lihaksia, sidekudosta ja niveliä. Yinjooga sopii erityisesti lantion alueen ja alaselän kireyden poistamiseen. Aikaisempaa kokemusta joogasta ei tarvitse olla.

PRENATAL YOGA (kaikki tasot)

Lempeässä raskausajan hathajoogassa keskitytään erityisesti ylävartalon venyttämiseen ja lantionseudun vahvistamiseen. Ylävartaloa avaavat joogaharjoitukset tuovat apua niska- ja hartiakipuihin, ja alaselän kipuihin auttavat lantionseutua vahvistavat joogaliikkeet. Jooga sopii erinomaisesti odottaville äideille, sillä jooga valmistaa kehoa ja mieltä sekä raskaudenaikaisiin muutoksiin että synnytykseen. Joogan voi aloittaa missä raskauden vaiheessa tahansa ja tunneille voi osallistua synnytykseen asti. Aiempaa kokemusta joogasta ei tarvitse olla.

MOM & BABY YOGA (äidit yhdessä vauvan kanssa)

Vauvajooga auttaa äitiä palautumaan synnytyksestä sekä vahvistaa vauvan ja äidin suhdetta. Osa tunnin harjoituksista on vauvan kanssa yhteisiä ja osa äidin kehoa vahvistavia ja avaavia joogaharjoituksia. Tunti sopii kaikenkuntoisille äideille. Tunti etenee vauvan ehdoilla ja tunnin aikana voi imettää/syöttää, vaihtaa vaippaa, nukkua, itkeä...

AAMUKARMA (kaikki tasot)

Mikäli iltatunnit ovat sinulle haasteellisia aikataulun suhteen, niin nyt voit joogata myös arkiaamuisin Karma Studiolla yhdessä Jatan ja muiden kanssa. Itsenäinen joogaharjoittelu (ei ohjausta, eikä avustusta) vie nopeasti kohti joogan päämäärää, ja yhdessä on mukavampaa joogata kuin yksin. Karma Studio on vapaasti käytettävissä omaan joogaharjoitukseesi oli kyseessä sitten asana, pranayama, meditaatio tai rentoutuminen.

KARMA COACHING (kaikki tasot)

Tutustu joogan keskeisiin käsitteisiin, filosofiaan, teoriaan ja elämänkatsomukseen. Perehtymällä joogan kahdeksan haaraan ja joogisiin arvoihin (yama & niyama) tutustut samalla itseesi, ajatuksiisi ja elämääsi. Jooginen elämäntapa tarjoaa mahdollisuuden muutokseen ja itsensä kehittämiseen. Fyysisten joogaharjoitusten lisäksi on hyvä tutustua myös joogan teoreettiseen puoleen ja maailmankuvaan. Joogan oppien avulla siirrät joogaharjoituksesi joogamatolta osaksi jokapäiväistä arkeasi.

FAMILY YOGA (1–6v lapsi + aikuinen)

Perhejoogassa lapset ja aikuiset joogaavat yhdessä. Tunnilla opetellaan olemaan läsnä sekä kuuntelemaan omia ja muiden tunnetiloja leikinomaisten joogaharjoitusten avulla. Lapsi voi osallistua tunnille kenen tahansa tutun aikuisen kanssa. Perhejooga vahvistaa lapsen ja aikuisen suhdetta toisiinsa.

KIDS YOGA (4–6v & 7–10v)

Lasten joogatunnilla harjoitellaan jooga-asentoja, jotka vahvistavat ja venyttävät lapsen kasvavaa ja kehittyvää kehoa ja mieltä. Joogan avulla lapsi oppii kanavoimaan tunteitaan ja ilmaisemaan itseään.

TEENS YOGA (11–14v)

Teini-iässä lapsi käy läpi suuria muutoksia. Joogan avulla lapsi oppii hyväksymään näitä itsestään riippumattomia muutoksia. Joogan asentoharjoitus vahvistaa ja venyttää muuttuvaa kehoa, ja hengitysharjoitukset auttavat lasta rentoutumaan, keskittymään ja olemaan läsnä.

BALLET

Klassisen baletin harjoitukset tuovat lisää ryhtiä ja kannatusta kehoon. Tunnin aikana harjoitellaan aina perusliikkeitä sekä tehdään tanssillisia sarjoja. Balettitunnit sopivat kaikille baletista kiinnostuneille ensikertalaisista tanssin harrastajiin.

AFRO DANCE

Afrikkalainen tanssi on rytmikästä ja hauskaa, ja se sopii kaikille – myös niille, joilla on kaksi vasenta jalkaa ;) Tunti alkaa alkulämmittelyllä, jossa käydään läpi eri kehonosat yksitellen, minkä jälkeen harjoitellaan yksinkertaista tanssisarjaa ja lopuksi vielä venytellään. Tunnilla on hyvä meininki, sillä afrikkalainen musiikki vie mennessään tuoden hymyn huulille ja hikipisaroita otsalle.

Yksityistunteja henkilökohtaista ohjausta kaipaaville, tilaustunteja ryhmille (mm. polttarit, lasten synttärit, työporukat, koululaisryhmät), workshoppeja ja retriittejä…