VIIKKOTUNNIT & JOOGAKURSSIT TALVIKAUDELLA 2019:

TAMMIKUU 2019

  • keskiviikko 10-11 VAUVAJOOGA

  • torstai 17-18:30 ASHTANGA INTRO

  • torstai 18:30-19:30 RASKAUSAJAN JOOGA

  • sunnuntai 9:30-11 ASHTANGA INTRO

  • sunnuntai 11-13 ALKEISINTENSIIVI 1

HELMIKUU 2019 (ei tunteja 14.-24.2.)

  • maanantai 17-19 ASHTANGA MYSORE

  • tiistai 17-18:30 2. SARJAN ALKUOSA

  • keskiviikko 10-11 VAUVAJOOGA

  • keskiviikko 17-19 ASHTANGA MYSORE

  • torstai 17-18:30 1. SARJAN ALKUOSA

  • torstai 18:30-19:30 RASKAUSAJAN JOOGA

  • lauantai 9:30-11 1. SARJAN LOPPUOSA

  • sunnuntai 9:30-11 ASHTANGA MYSORE

  • sunnuntai 11-13 ALKEISINTENSIIVI 1

MAALISKUU 2019

  • maanantai 17-19 ASHTANGA MYSORE

  • tiistai 17-18:30 2. SARJAN ALKUOSA

  • keskiviikko 10-11 VAUVAJOOGA

  • keskiviikko 17-19 ASHTANGA MYSORE

  • torstai 17-18:30 1. SARJAN ALKUOSA

  • torstai 18:30-19:30 RASKAUSAJAN JOOGA

  • lauantai 9:30-11 1. SARJAN LOPPUOSA

  • lauantai 11-11:45 PERHEJOOGA 1–6v

  • lauantai 11:45-12:30 LASTEN JOOGA 7–10v

  • sunnuntai 9:30-11 ASHTANGA MYSORE

  • sunnuntai 11-13 ALKEISINTENSIIVI 2

ASHTANGA MYSORE (kaikki tasot)

MYSORE-INTENSIIVI 28.10.-16.12.2018 SUNNUNTAISIN KLO 9:30-11:30. Astangajoogan omatoimisilla Mysore-tunneilla opettaja avustaa ja ohjaa jokaista henkilökohtaisesti. Mysore-tunneilla saat vinkkejä niin asanatekniikkaan kuin myös astangajoogan muihin haaroihin.

ASHTANGA INTRO (alkeistaso)

SEURAAVA ASTANGAJOOGAN ALKEISINTENSIIVI 6.1.-10.2.2019 (yht. 6 krt). Astangajoogan tutustumistunnilla käydään läpi astangajoogan perusliikkeet (aurinkotervehdykset, seisoma- ja loppuliikkeet), asanatekniikkaa ja asentojen vaikutuksia. Tunti sopii aloittelijoille, vasta vähän aikaa jooganneille ja niille, jotka haluavat aloittaa astangajoogan uudelleen.

ASHTANGA 1 (Primary Series / 1. sarja)

Astangajoogan 1. sarjan ohjattu harjoitus sopii astangajoogan alkeet  osaaville. Voit osallistua tunnille vaikka et olisi koskaan tehnyt koko harjoitusta. Opettaja avustaa harjoituksen aikana asanasta toiseen.

ASHTANGA 2 (Intermediate Series/ 2. sarja)

Astangajoogan 2. sarjan ohjattu harjoitus sopii muutaman vuoden astangajoogaa harrastaneille ja niille, jotka kaipaavat vaihtelua harjoitukseensa tai helpotusta selkäkipuihinsa. Opettaja avustaa harjoituksen aikana asanasta toiseen.

PRANAYAMA (kaikki tasot)

Pranayamassa tehdään erilaisia hengitysharjoituksia, jotka poistavat stressiä ja lisäävät keskittymiskykyä. Pranayama ei ole fyysinen harjoitus, vaan enemmänkin omaan sisäiseen maailmaan tutustumista. Seuraamalla sisään- ja uloshengitystä levoton mieli rauhoittuu ja samalla keho rentoutuu. Pikku hiljaa mieli kääntyy hengityksen avulla sisäänpäin, jolloin löydät meditatiivisen olotilan. Pranayama sopii kaikille. Harjoitus tapahtuu joko lattialla tai tuolilla istuen.

YIN YOGA (kaikki tasot)

Yinjooga on hiljainen harjoitus, jossa rauhallisilla 2-5 minuutin kestoisilla meditatiivisilla venytyksillä avataan lihaksia, sidekudosta ja niveliä. Yinjooga sopii erityisesti lantion alueen ja alaselän kireyden poistamiseen. Aikaisempaa kokemusta joogasta ei tarvitse olla.

PRENATAL YOGA (kaikki tasot)

SEURAAVA RASKAUSAJAN JOOGAKURSSI 3.1.-7.2.2019 (yht. 6 krt). Lempeässä raskausajan hathajoogassa keskitytään erityisesti ylävartalon venyttämiseen ja lantionseudun vahvistamiseen. Ylävartaloa avaavat joogaharjoitukset tuovat apua niska- ja hartiakipuihin, ja alaselän kipuihin auttavat lantionseutua vahvistavat joogaliikkeet. Jooga sopii erinomaisesti odottaville äideille, sillä jooga valmistaa kehoa ja mieltä sekä raskaudenaikaisiin muutoksiin että synnytykseen. Joogan voi aloittaa missä raskauden vaiheessa tahansa ja tunneille voi osallistua synnytykseen asti. Aiempaa kokemusta joogasta ei tarvitse olla.

KARMA BABY YOGA (äidit yhdessä vauvan kanssa)

SEURAAVA VAUVAJOOGAKURSSI 9.1.-13.2.2019 (yht. 6 krt). Vauvajooga auttaa äitiä palautumaan synnytyksestä sekä vahvistaa vauvan ja äidin suhdetta. Osa tunnin harjoituksista on vauvan kanssa yhteisiä ja osa äidin kehoa vahvistavia ja avaavia joogaharjoituksia. Tunti sopii kaikenkuntoisille äideille. Tunti etenee vauvan ehdoilla ja tunnin aikana voi imettää/syöttää, vaihtaa vaippaa, nukkua, itkeä...

KARMA FAMILY YOGA (lapsi + aikuinen)

SEURAAVA PERHEJOOGAKURSSI 2.-30.3.2019 (yht. 5 krt). Perhejoogassa lapset ja aikuiset joogaavat yhdessä. Tunnilla opetellaan olemaan läsnä sekä kuuntelemaan omia ja muiden tunnetiloja leikinomaisten joogaharjoitusten avulla. Lapsi voi osallistua tunnille kenen tahansa tutun aikuisen kanssa. Perhejooga vahvistaa lapsen ja aikuisen suhdetta toisiinsa.

KARMA KIDS YOGA (4–6v / 7–9v)

SEURAAVA LASTEN JOOGAKURSSI 7–10v 2.-30.3.2019 (yht. 5 krt). Lasten joogatunnilla harjoitellaan jooga-asentojo, jotka vahvistavat ja venyttävät lapsen kasvavaa ja kehittyvää kehoa ja mieltä. Joogan avulla lapsi oppii kanavoimaan tunteitaan ja ilmaisemaan itseään. Lasten joogatunneilla joogaharjoituksiin tutustutaan tarinoiden kautta.

KARMA TEENS YOGA (10–12v / 13–15v)

Teini-iässä lapsi käy läpi suuria muutoksia. Joogan avulla lapsi oppii hyväksymään näitä itsestään riippumattomia muutoksia. Joogan asentoharjoitus vahvistaa ja venyttää muuttuvaa kehoa, ja hengitysharjoitukset auttavat lasta rentoutumaan, keskittymään ja olemaan läsnä.

BALLET

Klassisen baletin harjoitukset tuovat lisää ryhtiä ja kannatusta kehoon. Tunnin aikana harjoitellaan aina perusliikkeitä sekä tehdään tanssillisia sarjoja. Balettitunnit sopivat aikuisille, lapsille, työporukoille, polttariryhmille, voimistelijoille, luistelijoille…

AFRICAN DANCE

Afrikkalainen tanssi on rytmikästä ja hauskaa, ja se sopii kaikille – myös niille, joilla on kaksi vasenta jalkaa ;) Tunti alkaa alkulämmittelyllä, jossa käydään läpi eri kehonosat yksitellen, minkä jälkeen harjoitellaan yksinkertaista tanssisarjaa ja lopuksi vielä venytellään. Tunnilla on hyvä meininki, sillä afrikkalainen musiikki vie mennessään tuoden hymyn huulille ja hikipisaroita otsalle. Afrikkailainen tanssi sopii niin aikuisille kuin lapsille, työporukoille ja polttariryhmille.

Yksityistunteja henkilökohtaista ohjausta kaipaaville, tilaustunteja ryhmille (mm. polttarit, lasten synttärit, työporukat, koululaisryhmät), workshoppeja ja retriittejä.