TULOSSA...

  • 7.-8.7. ASTANGAJOOGAN ALKEISKURSSI (2 krt)
  • 11.-15.7. ASHTANGA YOGA INTENSIVE WITH TAYLOR HUNT
  • 16.-29.7. VIIKKOTUNNIT
  • 16.-25.7. RASKAUSAJAN JOOGAKURSSI (4 krt)
  • 17.-26.7. VAUVAJOOGAKURSSI (4 krt)
  • 17.-28.7. ASTANGAJOOGAN ALKEISKURSSI (6 krt)

Tarkemmat aikataulut ja hinnat löydät Karma Onlinesta.

ASHTANGA MYSORE (kaikki tasot)

Astangajoogan omatoimisilla Mysore-tunneilla opettaja avustaa ja ohjaa jokaista henkilökohtaisesti. Mysore-tunneilla saat vinkkejä niin asanatekniikkaan kuin myös astangajoogan muihin haaroihin. Mysore-tunneilla voi käydä ohjattujen tuntien ohella.

ASHTANGA INTRO (alkeistaso)

Astangajoogan tutustumistunneilla käydään läpi astangajoogan perusliikkeet (aurinkotervehdykset, seisoma- ja loppuliikkeet), asanatekniikkaa ja asentojen vaikutuksia. Tunnit sopivat ensikertalaisille, vähän aikaa jooganneille ja niille, jotka haluavat aloittaa astangajoogan uudelleen. Alkeistunneilta siirrytään ohjatuille Ashtanga 1, Ashtanga 2 tai Mysore-tunneille, kun harjoituksesta on tullut säännöllistä (2-3 krt/vko) tai haluat enemmän haastetta joogaharjoitukseesi.

ASHTANGA 1 (Primary Series / 1. sarja)

Astangajoogan 1. sarjan ohjattu harjoitus sopii astangajoogan alkeet  osaaville. Ohjatulla tunnilla tehdään koko 1. sarjan harjoitus. Voit osallistua tunnille vaikka et olisi koskaan tehnyt koko harjoitusta. Opettaja avustaa ja opettaa harjoituksen aikana asanasta toiseen.

ASHTANGA 2 (Intermediate Series/ 2. sarja)

Astangajoogan 2. sarjan ohjattu harjoitus (120 min.) sopii muutaman vuoden astangajoogaa harrastaneille. Ohjatulla tunnilla opetellaan 2. sarjan asanoita kaikessa rauhassa, joten voit osallistua tunnille vaikka et olisi koskaan tehnyt 2. sarjaa. 

PRANAYAMA (kaikki tasot)

Pranayamassa (60 min.) tehdään erilaisia hengitysharjoituksia, jotka poistavat stressiä ja lisäävät keskittymiskykyä. Pranayama ei ole fyysinen harjoitus, vaan enemmänkin omaan sisäiseen maailmaan tutustumista. Seuraamalla sisään- ja uloshengitystä levoton mieli rauhoittuu ja samalla keho rentoutuu. Pikku hiljaa mieli kääntyy hengityksen avulla sisäänpäin ja löydät meditatiivisen olotilan. Pranayama sopii kaikille, ja mukaan voi tulla milloin tahansa. Harjoitus tapahtuu joko lattialla tai tuolilla istuen.

YIN YOGA (kaikki tasot)

Yinjooga (60 min.) on hiljainen harjoitus, jossa rauhallisilla 2-5 minuutin kestoisilla meditatiivisilla venytyksillä avataan lihaksia, sidekudosta ja niveliä. Yinjooga sopii erityisesti lantion alueen ja alaselän kireyden poistamiseen. Aikaisempaa kokemusta joogasta ei tarvitse olla. Yinjoogan voi aloittaa milloin vain.

PRENATAL YOGA (kaikki tasot)

Lempeässä raskausajan hathajoogassa (60 min.) keskitytään erityisesti ylävartalon venyttämiseen ja lantionseudun vahvistamiseen. Niska- ja hartiakipuihin tuovat apua ylävartaloa avaavat jooga-asennot ja alaselän kipuihin auttavat lantionseutua vahvistavat joogaliikkeet. Jooga sopii erinomaisesti odottaville äideille, sillä jooga valmistaa kehoa ja mieltä sekä raskaudenaikaisiin muutoksiin että synnytykseen. Joogan voi aloittaa missä raskauden vaiheessa tahansa ja tunneille voi osallistua synnytykseen asti. Aiempaa kokemusta joogasta ei tarvitse olla.

KARMA BABY YOGA (äidit yhdessä vauvan kanssa)

Vauvajooga (60 min.) auttaa äitiä palautumaan synnytyksestä sekä vahvistaa vauvan ja äidin suhdetta. Vauvalle kannattaa ottaa mukaan makuualusta ja äänetön lelu, äidille liikunta-asu. Osa tunnin harjoituksista on vauvan kanssa yhteisiä ja osa äidin kehoa vahvistavia ja avaavia joogaharjoituksia. Tunti sopii kaikenkuntoisille äideille. Jooga kannattaa aloittaa mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen. Tunnin aikana voi imettää, vaihtaa vaippaa, nukkua, itkeä...

KARMA FAMILY YOGA (toistaiseksi vain tilaustuntina )

Perhejoogassa lapset ja aikuiset joogaavat yhdessä. Tunnilla opetellaan olemaan läsnä sekä kuuntelemaan omia ja muiden tunnetiloja leikinomaisten joogaharjoitusten avulla. Lapsi voi osallistua tunnille kenen tahansa tutun aikuisen kanssa. Perhejooga vahvistaa lapsen ja aikuisen suhdetta toisiinsa.

KARMA KIDS YOGA (toistaiseksi vain tilaustuntina)

Lasten joogatunnilla harjoitellaan jooga-asentojo, jotka vahvistavat ja venyttävät lapsen kasvavaa ja kehittyvää kehoa ja mieltä. Joogan avulla lapsi oppii kanavoimaan tunteitaan ja ilmaisemaan itseään.

LISÄKSI yksityistunteja henkilökohtaista ohjausta kaipaaville, tilaustunteja ryhmille (mm. polttarit, lasten synttärit, työporukat, koululaisryhmät), workshoppeja ja retriittejä.