Intro

ma & ke 16:30
ti 19:15
su 11:00

Astangajoogan tutustumistunneilla (75 min.) käydään läpi astangajoogan perusliikkeet, asanatekniikkaa ja asentojen vaikutuksia. Tunnit sopivat ensikertalaisille, vähän aikaa jooganneille ja niille, jotka haluavat aloittaa astangajoogan uudelleen. Tutustumistunneilta siirrytään jatkotason ohjatuille Ashtanga Primary- tai omatoimisille Mysore-tunneille, kun harjoituksesta on tullut säännöllistä.


Primary

ma & ke 19:00
la 12:00

Astangajoogan jatkotason harjoitus (90 min.) sopii noin vuoden astangajoogaa harrastaneille. Ohjatuilla jatkotunnilla tehdään astangajoogan 1.sarjan liikkeitä kuunkiertoa seuraten ja tutustutaan joogafilosofiaan vaihtuvan teeman mukaan. Syksyn 2015 teemana on Patanjalin joogasutrat.


Mysore

ti & to 17:00
la & su 9:00

Astangajoogan omatoimisilla Mysore-tunneilla opettaja avustaa ja ohjaa jokaista henkilökohtaisesti. Mysore-tunneilla saat vinkkejä niin asanatekniikkaan kuin myös astangajoogan muihin haaroihin. Mysore-tunneilla voi käydä ohjattujen alkeis- ja jatkotason tuntien ohella. Liukuva aloitus ensimmäisen tunnin (ti ja to klo 17-18, su klo 9-10) aikana.


Sense

to 19:15

Sense Yogassa (60 min.) yhdistyvät sekä pranayama-hengitysharjoitukset että kehoa avaavat pitkäkestoiset yin-syvävenytykset. Sense Yoga on lempeää ja rentouttavaa. Aikaisempaa kokemusta joogasta ei tarvitse olla ja tunnit voi aloittaa milloin vain. Joogaa säestää rauhallinen musiikki ja harjoitus tapahtuu kynttilänvalossa.


Prenatal

ke 18:00

Raskausajan jooga (60 min.) on lempeä joogaa, joka valmistaa kehoa ja mieltä sekä raskaudenaikaisiin muutoksiin että synnytykseen. Prenatal Yogan voi aloittaa missä raskauden vaiheessa tahansa ja tunneille voi osallistua synnytykseen asti. Aiempaa kokemusta joogasta ei tarvitse olla.


Flow

su 18:00

Flow Yogassa (75 min.)  yhdistellään jooga-asanoita virtaaviksi dynaamisiksi sarjoiksi hengityksen tahtiin. Tunti on saanut vaikutteita eri joogatyyleistä astangasta poweryogaan ja kundaliiniista hathaan. Flow Yoga kehittää voimaa, aerobista kuntoa, koordinaatiota ja liikkuvuutta. Tuntien teemat vaihtelevat ja asanoita yhdistellään erilaisiksi kombinaatioiksi teeman mukaan. Tunti sopii niin aloittelijoille kuin edistyneille joogeille.


Yin

su 19:30

Yinjooga (60 min.) on hiljainen harjoitus, jossa rauhallisilla 2-5 minuutin kestoisilla meditatiivisilla venytyksillä avataan lihaksia, sidekudosta ja niveliä. Yinjooga sopii erityisesti lantion alueen ja alaselän kireyden poistamiseen. Aikaisempaa kokemusta joogasta ei tarvitse olla. Yinjoogan voi aloittaa milloin vain.


Dance

ma 18:00

Tanssitunneilla (60 min.) on vaihtuva teema. Syksyn aikana tanssitaan afrikkalaista tanssia, hawajilaista hulatanssia, intilaista Bollywoodia, modernia nykytanssia, klassista balettia ja joogatanssia. Tunneilla on tärkeintä kokea tanssin ilo lajista ja tyylistä riippumatta. Tanssi kehittää koorninaatiota ja kehonhallintaa. Tanssitunnit sopivat niin aloittelijoille kuin edistyneille tanssijoille, ja mukaan voi tulla milloin vain.


Baby

ke 10:00

Vauvajooga (45 min.) auttaa äitiä palautumaan synnytyksestä sekä vahvistaa vauvan ja äidin suhdetta. Vauvalle kannattaa ottaa mukaan makuualusta ja äänetön lelu, äidille liikunta-asu. Osa tunnin harjoituksista on vauvan kanssa yhteisiä ja osa äidin kehoa vahvistavia ja avaavia joogaharjoituksia. Tunti sopii kaikenkuntoisille äideille. Jooga kannattaa aloittaa mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen. Tunnin aikana voi imettää, vaihtaa vaippaa, nukkua, itkeä... 

Kids

la 11:00

Lasten joogatunti (45 min.) 6–9-vuotiaille. Joogatunnilla tehdään lapsen kasvaavaa kehoa vahvistavia ja notkeutta lisääviä joogaliikkeitä, joiden avulla lapsi tutustuu itseenä. Jooga parantaa keskittymiskykyä ja auttaa lasta hiljentymään. Joogasta on hyötyä niin koulukäyntiin kuin muihinkin harrastuksiin

Vinyasa Flow | Aamujooga

ke 7:15

Vinyasa Flow Yoga -tunti alkaa ulkoisesta hiljaisuudesta, jota työstetaan tunnin aikana myös sisäiseen tasapainoon ja hyväänoloon. Lämmittelyn jälkeen siirrytään aurinkotervehdykseen, jonka erilaiset variaatiot vahvistavat ja venyttävät jokaista kehonosaa. Joogaliikkeet tehdään hengityksen kanssa sulavasti joko hitaasti, hieman nopeammin ja välilla pysähtyen. Tunnin loppupuolella saatetaan tutustua haastavampiin jooga-asentoihin. Tunti päättyy Savasanaan ja lyhyeen positiiviseen meditaatioon.