Muutokset mahdollisia. Tarkista voimassaoleva aikataulu  Karma Onlinesta .

Muutokset mahdollisia. Tarkista voimassaoleva aikataulu Karma Onlinesta.

ASHTANGA MYSORE (kaikki tasot)

Astangajoogan Mysore-tunneilla opettaja avustaa ja ohjaa jokaista henkilökohtaisesti. Liukuva aloitus!

ASHTANGA EASY (alkeistaso)

Astangajoogan alkeistunnilla opetellaan Ujjayi-joogahengitys ja tutustutaan astangajoogan perusliikkeisiin, joita ovat aurinkotervehdykset, seisoma-asennot ja loppuliikkeet. Harjoitus loppuu ohjattuun loppurentoutukseen, jonka aikana keho ja mieli palautuvat ohjatusta asentoharjoituksesta levolliseen olotilaan.

ASHTANGA 1 (Primary Series / 1. sarja)

Astangajoogan 1. sarjan ohjattu harjoitus sopii astangajoogan alkeet osaaville. Ensimmäisen asentosarjan nimi Yoga Chikitsa tarkoittaa joogaterapiaa. Sarjan alkuosan lukuisat eteentaivutukset parantavat ruuansulatusta (mm. turvotusta, ummetusta) ja sarjan loppuosan lantiota avaavat asennot parantavat lantion seudun ongelmia. 1. asentosarja kokonaisuudessaan vahvistaa ja notkistaa kehoa sekä poistaa kuona-aineita.

ASHTANGA 2 (Intermediate Series/ 2. sarja)

Astangajoogan 2. sarjan ohjattu harjoitus sopii astangajoogan alkeet  osaaville. Toisen asentosarjan nimi Nadi Sodhana tarkoittaa energiakanavien puhdistamista. Sarjan alkuosan taaksetaivutukset vahvistavat selkärankaa ja eteentaivutukset aktivoivat hermokanavia. Sarjan loppuosan ylösalaiset asennot laittavat energian liikkeelle. 2. asentosarja kokonaisuudessaan puhdistaa hermojärjestelmää vahvistaen samalla energian virtausta kehossa.

PRANAYAMA (kaikki tasot)

Pranayamassa tehdään erilaisia hengitysharjoituksia, jotka poistavat stressiä ja lisäävät keskittymiskykyä. Pranayama on enimmäkseen omaan sisäiseen maailmaan tutustumista. Hengityksen avulla käännät tietoisuuden sisäänpäin ja löydät meditatiivisen olotilan. Pranayama sopii kaikille. Harjoitus tapahtuu joko lattialla tai tuolilla istuen.

YIN YOGA (kaikki tasot)

Yinjooga on hiljainen harjoitus, jossa rauhallisilla parin minuutin kestoisilla meditatiivisilla venytyksillä avataan lihaksia, sidekudosta ja niveliä. Yinjooga sopii erityisesti lantion alueen ja alaselän kireyden poistamiseen. Aikaisempaa kokemusta joogasta ei tarvitse olla.

PRENATAL YOGA (kaikki tasot)

Lempeässä raskausajan hathajoogassa keskitytään erityisesti ylävartalon venyttämiseen ja lantionseudun vahvistamiseen. Ylävartaloa avaavat joogaharjoitukset tuovat apua niska- ja hartiakipuihin, ja alaselän kipuihin auttavat lantionseutua vahvistavat joogaliikkeet. Jooga sopii erinomaisesti odottaville äideille, sillä jooga valmistaa kehoa ja mieltä sekä raskaudenaikaisiin muutoksiin että synnytykseen. Joogan voi aloittaa missä raskauden vaiheessa tahansa ja tunneille voi osallistua synnytykseen asti. Aiempaa kokemusta joogasta ei tarvitse olla.

MOM & BABY YOGA (äidit yhdessä vauvan kanssa)

Vauvajooga auttaa äitiä palautumaan synnytyksestä sekä vahvistaa vauvan ja äidin suhdetta. Osa tunnin harjoituksista on vauvan kanssa yhteisiä ja osa äidin kehoa vahvistavia ja avaavia joogaharjoituksia. Tunti sopii kaikenkuntoisille äideille. Tunti etenee vauvan ehdoilla ja tunnin aikana voi imettää/syöttää, vaihtaa vaippaa, nukkua, itkeä...

FAMILY YOGA (1–6v lapsi + aikuinen)

Perhejoogassa lapset ja aikuiset joogaavat yhdessä. Tunnilla opetellaan olemaan läsnä sekä kuuntelemaan omia ja muiden tunnetiloja leikinomaisten joogaharjoitusten avulla. Lapsi voi osallistua tunnille kenen tahansa tutun aikuisen kanssa. Perhejooga vahvistaa lapsen ja aikuisen suhdetta toisiinsa.

KIDS YOGA (4–6v & 7–9v)

Lasten joogatunnilla harjoitellaan jooga-asentoja, jotka vahvistavat ja venyttävät lapsen kasvavaa ja kehittyvää kehoa ja mieltä. Joogan avulla lapsi oppii kanavoimaan tunteitaan ja ilmaisemaan itseään.

TEENS YOGA (10–14v)

Teini-iässä lapsi käy läpi suuria muutoksia. Joogan avulla lapsi oppii hyväksymään näitä itsestään riippumattomia muutoksia. Joogan asentoharjoitus vahvistaa ja venyttää muuttuvaa kehoa, ja hengitysharjoitukset auttavat lasta rentoutumaan, keskittymään ja olemaan läsnä.

BALLET

Klassisen baletin harjoitukset tuovat lisää ryhtiä ja kannatusta kehoon. Tunnin aikana harjoitellaan aina perusliikkeitä sekä tehdään tanssillisia sarjoja. Balettitunnit sopivat kaikille baletista kiinnostuneille ensikertalaisista tanssin harrastajiin.

AFRO DANCE

Afrikkalainen tanssi on rytmikästä ja hauskaa, ja se sopii kaikille – myös niille, joilla on kaksi vasenta jalkaa ;) Tunti alkaa alkulämmittelyllä, jossa käydään läpi eri kehonosat yksitellen, minkä jälkeen harjoitellaan yksinkertaista tanssisarjaa ja lopuksi vielä venytellään. Tunnilla on hyvä meininki, sillä afrikkalainen musiikki vie mennessään tuoden hymyn huulille ja hikipisaroita otsalle.

Yksityistunteja henkilökohtaista ohjausta kaipaaville, tilaustunteja ryhmille (mm. polttarit, lasten synttärit, työporukat, koululaisryhmät), workshoppeja ja retriittejä…